Ga naar inhoud

A/B Testing

Wij hebben een A/B test gedaan om te kijken welke van de twee opties het beste werkt voor de speler. De twee opties waren een infinite area waar je in kan bewegen en een area die begrensd is aan de randen van het scherm. In deze test zoeken wij mensen die in de doelgroep vallen van de game en laten hun de game spelen. Hierin kijken wij terwijl ze het spel aan het spelen zijn naar de reactie van de speler en hoe ze het spel ervaren. Nadat ze de test hebben voltooid vragen wij hun een aantal vragen over het spel.

Doelstelling

Het doel van de A/B test was om te kijken welke van de twee opties het beste werkt voor de speler. Wij willen weten of de speler het fijn vind om in een begrensde area te spelen of dat ze liever in een infinite area spelen. Het gaat hier vooral welke 2 opties de speler de meeste vrijheid geeft en het fijnste speelt. In dit spel zijn wij op zoek naar complexe movement paterns en willen wij weten of de speler dit fijner vind in een begrensde area of in een infinite area.

Het doel van de tester is om de game af te ronden in de gestelde area. hierin kijken wij welke van de twee opties het fijnste speelt en welke van de twee opties de speler de meeste vrijheid geeft.

Forms

Infinit area Border area

Resultaten

Voor de border zochten de meeste mensen hem niet op. 1 test persoon dacht dat ze erdoor kon lopen en naar de andere kant kon gaan. Voor de infinite room leek er te weinig dingen die lieten zijn dat je daadwerkelijk aan het bewegen was. doordat de camera de speler volgt leek het alsof je niet bewoog. de enigste manier waarop het leek of je bewoog is als de enemies in de buurt waren. nog een stukje is dat de enemies op dezelfde coordinaten spawnen als de speler. dit zorgt ervoor dat de enemies niet zichtbaar zijn en de speler niet weet waar ze vandaan komen.

Conclusie

Uit het testen bleek dat de personen het niet heel erg uitmaakte. toch zagen we dat de border het spel moeilijker maakte en dat de infinite area het spel makkelijker maakte. Dit komt doordat er in de border een kans is om vast te lopen en in de infinite area is er geen kans om vast te lopen, je kunt dus wegrennen van de enemies.

bewijs

form


Laatst geüpdatet: June 4, 2024
Gecreëerd: June 4, 2024