Ga naar inhoud

Art Styles

Om een game te maken heb je een idee nodig van het spel. Een van de ideeën die je nodig hebt is die van hoe het spel er visueel uit gaat zien.

Inhoud:

  • Menu’s
  • Ingame UI
  • Characters
  • Map

Start Scherm

MainMenu

Win/Lose Scherm

Win en Lose scherm

Ingame UI

Skills selecteren Skills laten zien

Characters

Char 1 Is een goed aantal pixels van de characters, maar de kleuren zijn niet goed. Char 2 Te veel pixels maar voor de rest perfect. Char 3 Is te weinig pixels en de kleuren zijn niet goed. Char 4 Dit is perfect. De characters hebben ook nog een soort van 3D aspect

Conclusie: Naar mijn mening is het belangrijk dat de artstyle niet te veel pixels heeft en de image ongeveer 20x20 is voor de speler, en 16x16 voor de enemy. Hierdoor heeft de enemy net iets minder detail. Ook is het belangrijk dat de kleuren goed te onderscheiden zijn en niet te erg op elkaar lijken. Ze moeten ook niet te opvallend zijn. Hoe dat er ongeveer uit zou zien is:

Player 1 Enemy 1

Map

Standaard speelveld

Map

Dungeon

Dungeon

Dungeon Generation

De manier waarop het gegenereerd wordt. Dungeon gen1 Dungeon gen2


Laatst geüpdatet: April 25, 2024
Gecreëerd: April 23, 2024